شرایط و مقررات

حق انصراف مصرف کننده از معامله چیست؟
  از آن جایی که مصرف‌کننده کالا را به صورت فیزیکی مشاهده نمی‌کند، در قانون تجارت الکترونیک به منظور حمایت از مصرف کننده این خیار قانونی به وی داده شده است. مصرف کننده در مدت معینی، صرفا به علت اینکه کالا را نمی خواهد، حق برهم زدن معامله را دارد.
مهلت انصراف از خرید چقدر است؟
۷ روز کاری از زمان
      ۱)تسلیم کالا
۲)انعقاد قرارداد ارئه خدمات
  مشروط به اعلام به موقع اطلاعات موضوع مواد ۳۳ و ۳۴ ، قانون تجارت الکترونیکی در غیر این صورت از حین ارائه اطلاعات.
 تذکر: ﺑﺎ ﺗﻮاﻓﻖ ﻣﺼﺮفﻛﻨﻨﺪه، به محض شروع خدمت قبل از هفت روز، حق انصراف ساقط می‌شود.
 خدمات وقتی عرضه شود دیگر قابل استرداد نیستند.
 کالاهای سفارشی‌سازی شده قابل استرداد نیستند.
موارد ماده ۳۳ و ۳۴ قانون تجارت الکترونیکی چیست؟
ماده ۳۳ قانون تجارت الکترونیکی :
الزام به ارائه اطلاعات قبل از معامله:
۱)مشخصات فنی و ویژگی کاربردی
۲) هویت تأمین کننده
۳) آدرس پست الکترونیکی
۴) هزینه ها
۵) مدت زمان اعتبار پیشنهاد
۶) شرایط و فرآیند عقد قرارداد
ماده ۳۴ قانون تجارت الکترونیکی :
الزام به ارسال اطلاعات زیر:
۱) آدرس محل تجاری یا کاری تأمین کننده
۲)اطلاعات راجع به ضمانت و پشتیبانی پس از انجام فروش
۳)شرایط و فرآیند فسخ معامله
۴)شرایط فسخ در قراردادهای انجام خدمات.
۵) تمامی این اطلاعات و تاییدیه ارائه اطلاعات به مصرف‌کننده باید در واسطی با دوام، روشن و صریح در زمان مناسب و با وسایل مناسب ارتباطی در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد.
محصولاتی که شامل رویه بازگردانی کالا نمی باشد کدامند؟
مطابق آیین نامه اجرایی ماده ۷۹ قانون تجارت الکترونیک، حق انصراف دارای استثنائاتی است:
۱) خدمات مالی که شامل خدمات مربوط به سرمایه گذاری، بیمه ای و موسسات مالی و اعتباری؛
۲) معاملات راجع به فروش اموال غیر منقول و یا حقوق مالکیت ناشی از اموال غیرمنقول به جز اجاره
۳) معاملات راجع به حراجی‌ها.(ماده ۴۲ قانون)
۴) ارائه خدمات برای تحویل مواد غذایی یا سایر کالاهایی که مورد مصرف روزانه دارند؛
۵) کالا یا خدماتی که قیمت آنها توسط نوسانات بازارهای مالی تعیین می شود و خارج از اختیار تأمین کننده است؛ (منظور کالاها و خدماتیست که قیمت آنها بازارهای بورس تعیین می‌شود)
۶) کالاهای ساخته شده با مشخصات فردی مصرف کننده که به طور واضح جنبه شخصی دارند یا اینکه به دلیل طبیعت آنها نمی‌توانند بازپس داده شوند و یا اینکه به سرعت قابلیت فساد و خرابی دارند؛
۷) نوارهای صوتی و تصویری و نرم افزارهای رایانه ای بسته بندی شده که به وسیله مصرف کننده باز شده باشند؛
۸) روزنامه ، نشریه و مجلات مطابق تعریف قانون مطبوعات …
رویه های ارسال سفارش
 برای ارسال کالا از طرف فروشگاه اقیانوس کالا چند روش مختلف وجود دارد که بسته به فاصله‎ مشتری از انبار اجناس و انتخاب وی برای مدت زمان تحویل سفارش یکی از این روش‎ها انتخاب می شود. معمولا اگر فاصله مکانی مشتری از انبار کالا و اجناس کوتاه باشد، برای ارسال کالا از پیک موتوری و یا باربری (بسته به ابعاد جنس) استفاده می شود؛ ولی اگر این مسافت طولانی باشد اجناس به طرق مختلف با توجه به مقصد نهایی برای مشتریان ارسال می شوند. در ادامه به انواع ارسال به مسیرهای طولانی خواهیم پرداخت.
روش‌ های ارسال پستی
پست پیشتاز : این نحوه ارسال مختص به سراسر کشور می باشد و مشتریان می توانند سفارشات خودرا در بازه ۲۴ الی ۷۲ ساعت ( طبق اعلام شرکت پست جمهوری اسلامی ایران ) تحویل بگیرند . بدیهی است که استفاده از این نوع ارسال منوط به تسویه نمودن صورت حساب خود است . سفارشاتی که هر روز بعد از ساعت ۱۲ ثبت شوند ، روزبعد ارسال خواهند شد و تمامی سفارشاتی که تا قبل از ساعت ۱۲ هرروز به ثبت رسیده باشند در همان روز ارسال می شوند .
* پس از تحویل بسته پستی توسط بارسل ، کد رهگیری مرسولات پستی در پنل مربوط به پیگیری سفارشات مشتری درج خواهند شد .
روش ارسال سریع
در روش ارسال سریع معمولا بسته ها بعد از یک روز کاری بدست مشتری می ‎رسد و ارسال محصولات توسط انواع سرویس های خدمات پیک موتوری و ارسال کالا انجام می گیرد. مشتریانی که برای تحویل کالای مورد نیازشان عجله دارند، از فروشگاه اینترنتی درخواست می کنند که کالا در اسرع وقت بدستشان برسد و فروشگاه ها می توانند این روش ارسال را به آن ها پیشنهاد دهند و البته که هزینه ی این ارسال سریع نیز بر عهده ی مشتریست.
ارسال توسط باربری اتوبوسی
اگر امکان ارسال پستی وجود نداشته باشد، و یا بنابر در خواست مشتری از فروشگاه آنلاین، کالا ها می توانند از طریق باربری اتوبوسی ارسال شوند. در این روش مدت زمان تحویل سفارش بستگی به زمان حرکت اتوبوس ها به سمت مقصد مورد نظر و طول مسیر تا مقصد دارد.